Alle vragen
Hoe ben ik als aanvrager verzekerd?
Voor elke klus die iemand voor je uitvoert, betaal je als aanvrager telkens een vergoeding van € 2 per uur bovenop het gewenste uurloon van de aanbieder. Deze vergoeding omvat o.a. de verzekering waardoor zowel jij als de aanbieder verzekerd zijn.
Hoe doe ik beroep op de verzekering?
Bij een schadegeval of ongeval neem je best zo snel mogelijk contact op met een Welbi-gezicht in een Welbipunt. Die Welbipunten vind je terug op de website van Welbi of je mailt naar hallo@welbi.be. Je kan ons ook telefonisch contacteren op het nummer 078/05 01 48.
Hoe kies ik enkel klusjes in mijn buurt?
Je bepaalt op elk moment zelf waar, waarbij en wanneer je wil helpen. Je ziet bij elk zoekertje duidelijk de locatie.
Daarnaast kan je zelf eenvoudig instellen binnen welke straal rond je woonplaats je wil helpen. Eens ingesteld zie je enkel de relevante zoekertjes binnen die straal.
Hoe kies ik helpende handen uit mijn buurt?
Wanneer je een zoekertje plaatst, krijg je onmiddellijk de keuze naar welke aanbieders we je zoekertje mogen uitsturen. Bij elke aanbieder wordt duidelijk zijn of haar locatie vermeld. Daarnaast kan je de lijst met aanbieders ook filteren op afstand tot je woonplaats.
Hoe verloopt de betaling?
Wanneer de aanbieder een dienst geleverd heeft, keurt de aanvrager deze achteraf goed. Na de goedkeuring gaat de hulpvrager over tot een online betaling. Hiervoor zal een betaalpagina worden geopend waarop de online betaling gebeurt. Deze betaling komt op de rekening van Welbi, die de betaling verwerkt.
Je hoeft je als hulpvrager of aanbieder geen zorgen te maken over belastingen of onkosten, deze worden door Welbi in orde gebracht. Na aftrek van alle genoemde en wettelijke kosten stort Welbi het bedrag aan de hulpaanbieder. Welbi betaalt aan de hulpaanbieder het netto-bedrag uit.
Waar vind ik de Welbipunten in mijn buurt?
In onze fysieke Welbipunten kan je terecht met al je vragen of problemen. Je vindt een overzicht van alle Welbipunten op deze pagina.
Waarom is er een bijkomende kostenvergoeding van €2?
Voor elke klus betaalt de aanvrager telkens een vergoeding van € 2 per uur. Deze bestaat uit de BTW, verzekeringen, betalingskost, administratiekost en eventuele ondersteuning bij klachten en problemen.
Wat als ik niet tevreden ben over de uitgevoerde klus?
Ga steeds in overleg met elkaar. Misschien kunnen er nog aanpassingen gebeuren. Je wordt ook steeds uitgenodigd om een review te delen. Geraken jullie er echt niet uit, dan kan je steeds met ons contact opnemen of op het deelplatform zelf via het klachtenformulier een klacht indienen. Wij contacteren jou dan zo snel als mogelijk.
Zijn zowel vrager als aanbieder verzekerd?
Ja. Burgerlijke aansprakelijkheid voor lichamelijke en stoffelijke schade, rechtsbijstand en persoonlijke ongevallen (met inbegrip van de verplaatsing van en naar de hulpvrager) zijn van toepassing. De franchise per schadegeval “als men aansprakelijk is voor stoffelijke schade”, bedraagt € 250. Stoffelijke schade geleden door de aanbieder is niet verzekerd.
Ben je er nog niet helemaal uit?
Neem contact met ons op
Liever telefonisch?
Geen probleem!
We helpen je graag verder met je vragen en bieden persoonlijke ondersteuning.
078/05 01 48Onze welbipunten
In onze fysieke Welbipunten kan je terecht met al je vragen of problemen.
Ga naar overzicht